Űzzük ki életünkből a stresszt 5 egyszerű módszerrel!

Stressz akkor fordul elő, amikor például munkában, az iskolába vagy baráti/családi kapcsolatokban olyan helyzetek állnak elő, amelyekkel úgy érzi, nem tud megbirkózni. Néhány stressz időnként előnyös is lehet, és olyan lendületet adhat, amely energiát biztosít az embereknek, mint például amikor vizsgán a stressz hatására koncentráltabbak vagyunk. A rendkívüli mértékű stressz azonban káros és komoly egészségügyi következményei lehetnek, befolyásolhatják az immun-, szív- és érrendszeri, valamint a neuroendokrin- és a központi idegrendszert, valamint súlyos érzelmi terhet jelenthetnek.

A kezeletlen krónikus stressz súlyos egészségi állapotot eredményezhet, beleértve a szorongást, álmatlanságot, izomfájdalmat, magas vérnyomást és legyengült immunrendszert. A kutatások azt mutatták ki, hogy a stressz hozzájárulhat olyan súlyos betegségek kialakulásához, mint például a szívbetegség, a depresszió és az elhízás.

Ugyanakkor a pozitív, egészséges módszerek alkalmazásával a negatív egészségügyi következmények közül sok elkerülhető.

Íme 5 egészséges módszer, amelyekről a pszichológiai kutatások kimutatták, hogy rövid és hosszú távon is segítik a stressz csökkentését.

  1. Vegye ki egy kis szünetet!
    Nehéznek tűnik megszabadulni egy nagy projekttől, egy síró babától vagy az egyre növekvő hitelkártya-számlától. Engedjen meg magának, egy lépést hátralép a problémától, hogy elvonuljon egy kicsit tőle. Ez segít új nézőpont kialakításában vagy a jó döntések meghozatalában. Fontos, hogy ne kerülje el a stresszt (mert ezeket a számlákat valamikor meg kell fizetni), de ha időt és teret ad magának, azzal a lehetőségét teremti meg, hogy kitalálja, mi a jó megoldás. Túlterhelt, stresszes állapotban nehéz jó döntéseket hozni.
  2. Mozduljon ki!
    Sétáljon a friss levegőn! Bármilyen testmozgás kiváló stresszlevezető módszer! Táncoljon, fusson, ússzon vagy pattanjon biciklire. 20 perces séta akár órákon át jótékonyan hat a szervezetre.
  3. Mosolyogjon!
    Az agyunk összekapcsolódik érzelmeinkkel és arckifejezéseinkkel. Amikor az emberek stresszesek, az gyakran kiül az arcukra. A nevetés, a mosoly, a humor hatékonyan enyhítheti a feszültséget és javíthatja érzelmi állapotát.
  4. Forduljon a családjához, barátaihoz!
    Hívja fel egy barátját vagy küldjön neki egy e-mailt, beszélgessen a stresszt kiváltó gondjairól családjának. Ha megosztja aggodalmait vagy érzéseit egy másik személlyel, ez segít enyhíteni a feszültséget. Fontos, hogy olyan személyhez forduljon, akiben megbízik, aki segíti Önt és nem becsüli le a problémáját.
  5. Meditáljon!
    A meditáció segít az elme és a test pihenésében és a fókuszálásában. A tudatosság segíthet az embereknek új nézőpontok meglátásában, az önértékelés és a megbocsátás fejlesztésében. Kutatások kimutatták, hogy még a rövid meditáció is közvetlen haszonnal járhat a stresszkezelésben.
Forrás:
https://www.apa.org/topics/manage-stress