A táplálkozás fontossága és az immunrendszer

A megfelelő táplálkozás elengedhetetlen az erős immunrendszerhez, amely védelmet nyújt a szezonális betegségek, például az influenza és más egészségügyi problémák ellen, ideértve az ízületi gyulladást, allergiákat, vagy akár a daganatos megbetegedéseket. Erősítse immunitását azáltal, hogy ezeket a tápanyagokat beveszi az étrendjébe!

Mire érdemes odafigyelni?

A fehérje fontos szerepet tölt be a gyógyulásban. Egyen különféle fehérjetartalmú ételeket, beleértve a tenger gyümölcseit, sovány húst, baromfit, tojást, babot és borsót, szójatermékeket, valamint a sózott dióféléket és magokat.

Az A-vitamin segíti az immunrendszer szabályozását és a fertőzésekkel szembeni védelmet azáltal, hogy a szájban, a gyomorban, a belekben és a légzőrendszerben a bőrt és szöveteket egészségesen tartja. Ezt olyan ételekből viheti be a szervezetébe, mint az édes burgonya, sárgarépa, brokkoli, spenót, piros paprika, sárgabarack, tojás vagy „dúsított A-vitamin” feliratú élelmiszerek, például tej vagy egyes gabonafélék.

A C-vitamin az immunitás fokozásával segít megvédeni szervezetünket a fertőzésektől. Gazdag C-vitamin tartalmúak a citrusfélék, például a narancs, a grépfrút és a mandarin, vagy a paprika, a papaya, az eper, a paradicsomlé.

Az E-vitamin antioxidánsként működik, semlegesíti a szabad gyököket és javíthatja az immunrendszert. Vegye fel az étrendjébe az E-vitaminnal dúsított gabonaféléket, napraforgómagot, mandulát, növényi olajokat (például napraforgó vagy sáfrány olaj), mogyorót és földimogyoróvajat.

A cink segít az immunrendszer megfelelő működésében, és segíthet a sebek gyógyulásában. A cink megtalálható a sovány húsban, baromfiban, tenger gyümölcseiben, tejben, teljes kiőrlésű termékekben, babban, magokban és diófélékben.

Más tápanyagok, köztük a B6-vitamin, folát, szelén, vas, valamint a prebiotikumok és a probiotikumok szintén befolyásolhatják az immunválaszt és fontos szerepet kell nekik adni az egészséges táplálkozásban. Természetesen az a legoptimálisabb, ha mindezen tápanyagokat természetes úton, mindennapi élelmiszereiből szerzi be.

Forrás:
https://www.eatright.org/health/wellness/preventing-illness/protect-your-health-with-immune-boosting-nutrition