Immunerősítés – okosan

Az egészséges életmód megválasztása a hideg hónapokban és influenza-időszakban vagy legyengülten, daganatos betegségek esetén. Az alábbiakban néhány nagyon egyszerű, természetes módszert az immunrendszer erősítésére.

1. Probiotikus ételek

Tudta, hogy immunrendszerének 80%-a a bélben található? Trilliónyi jótékony baktérium van a bélben, amelyek segítenek a betegségek leküzdésében és a tápanyagok felszívódásában. Naponta egészítse ki táplálkozását oly módon, hogy egészséges erjesztett ételeket és italokat épít be étrendjébe, például joghurtot, kefírt.

2. Sok friss zöldség és egészséges zsírok

Ügyeljen arra, hogy sok friss zöldség és egészséges zsír szerepeljen étkezéseiben, így a vércukorszintje egész nap viszonylag egyenletes marad. Ha a kalória-fogyasztás csökken, mert nem eszik eleget, vagy kihagyja az étkezéseket, akkor a test más funkciókat tesz prioritássá, míg immunrendszere háttérbe szorul. A zöldségekben gazdag táplálék számos vitaminnal, ásványi anyaggal tölti fel a szervezetet és támogatja az immunrendszert.

A sötét színű zöldségek (bogyók, kelkáposzta, brokkoli) gazdagok flavonoidokban, polifenolokban és más antioxidánsokban.

3. Elegendő alvás

A nem megfelelő mennyiségű alvás gyengíti az immunrendszert, kinyitva az ajtót a betegségek számára.

4. Egyen több levest

Immunsejtjei a glutaminnak nevezett aminosavra támaszkodnak a munkájuk elvégzésekor. A marhahúsból vagy csirkéből készített húsleves és -levesek a természetes glutamin kiemelkedő forrásai, és egy csésze valóban javíthatja immunrendszerét - ahogy a nagymama mindig is mondta.

5. Napsütés

Számos orvosi vizsgálat bebizonyította, hogy nagyon alacsony D-vitamin bevitelnél a legmagasabb a súlyos betegség és fertőzés kockázata.

Télen a D-vitamint hónapokig tárolják szerveink, elsősorban a májban és a zsírszövetekben, de jó étrendi forrás a régimódi tőkehalmájolaj, a marhahús, a tojássárgája és zsíros halak, például vadon fogott lazac.

Szedhet D-vitamin-kiegészítőket is, de a tanulmányok azt mutatják, hogy a szervezetben elegendő magnézium nélkül a D-vitamin-kiegészítés teljesen hatástalan, és a nagy adagok bevitele valójában nagyon káros lehet.

Menjen ki a szabadba, ha süt a nap; ingyenes és tökéletesen működik.

6. Gomba

Kipróbálhatja a shitake-t, a maitake-t vagy más ázsiai gombaféléket, de még az olcsó gombák is tele vannak béta-glükánoknak nevezett poliszacharidokkal. Számos orvosi vizsgálat kimutatta, hogy a béta-glükánok erősíthetik az immunrendszert, és megakadályozhatják a fertőzéseket

7. Használja ki a növények erejét

Tolvajok olaja

A tolvajok olaja a szegfűszeg, fahéj, citrom, rozmaring és eukaliptusz illóolajainak legendás és ősi keveréke. A tolvajok keverékét klinikailag tesztelték és bebizonyították, hogy több mint 99%-ban hatékony a levegőben levő baktériumokkal szemben. Arra szolgált, hogy mindent kezeljenek vele a Candidától és a bakteriális fertőzésektől a toxikus penészig, a megfázásig és az influenzáig. Használható spray-ként vagy olajos diffúzorban a levegőben levő baktériumok elpusztítására. Vannak, akik néhány csepp tolvajok olaját olívaolajjal vagy kókuszdió-olajjal kevernek össze, és mellkasukra, torkukra és a lábba dörzsölik, hogy megfázást kezeljenek, vagy egész tél folyamán erősítsék az immunitásukat.

Kézfertőtlenítő

Magától értetődik, hogy a hideg- és influenza-időszakban gyakran kell mosnia a kezét, különösen, ha beteg közelében van. Sajnos a kereskedelmi kézi fertőtlenítők toxikus vegyszerekkel, például triklozánnal és ftalátokkal vannak feltöltve, amelyek összekapcsolódtak a rákkal, neurotoxicitással és endokrin zavarokkal.

Ehelyett nagyon egyszerűen elkészítheti saját természetes változatát, magas koncentrációban csírapusztító teafaolajjal és más antibakteriális növényekkel.

8. Igyon sok vizet

A hidratálás még fontosabbá válik betegség esetén. A folyadékok nemcsak a tápanyagokat szállítják, hanem a toxinokat is eltávolítják. A zöld, rooibos vagy gyógytea újabb immun-barát eszköz a vízfogyasztás mellett.

A megfelelő vízmennyiség méréséhez a vizeletének mindig szalma színűnek kell lennie.

9. Hagyja el a cukrot!

Ha csak egyvalamit tesz meg az immunrendszere javítása érdekében, akkor az az legyen, hogy elhagyja a cukrokat. A finomított cukor drámai módon csökkenti az immunrendszer ellenállóképességét. Sok tudós és táplálkozási szakember úgy véli, hogy a bármilyen formában hozzáadott cukor gyakorlatilag kábítószer, mivel az emberi testre gyakorolt negatív hatása rendkívül romboló. Az egészségesebb édesítőszereket, mint például a méz vagy a sztevia, mérsékelten lehet használni, de kerülje a mesterséges édesítőszereket.

Forrás:
https://www.smallfootprintfamily.com/10-ways-to-strengthen-your-immune-system