Energianövelés az ünnepi dínom-dánom után

Az ünnepi dínom-dánom komoly energiavesztéssel jár, még akkor is, ha egyébként figyelünk az étkezésre, és nem mondunk le a sportól sem. Az ünnepek után viszont a szervezetünk kimerül és küzd a fáradtság ellen is.

  • Kerülje a feldolgozott ételeket, a finomított cukrok vagy energiaitalok fogyasztását, amelyek pillanatnyi lendületet adnak ugyan, de túl gyorsan emelik a vércukorszintet és ugyanilyen gyorsan le is viszik azt.
  • Étkezzen kiegyensúlyozottan.
  • Fogyasszon szezonális ételeket.
  • Hidratálja magát egész nap, fogyasszon minimum 2 liter tiszta vizet naponta és egyen lédús gyümölcsöket, zöldségeket.
  • Sportoljon rendszeresen.
  • A megfelelő, minimum 7-8 órás, pihentető alvás az alapja a megfelelő energiaszint fenntartásának.

A valódi energia valódi ételekből származik. Technikai szempontból az összes élelmiszer üzemanyagot biztosít a testének, de az energiát adók magasabb százalékban tartalmaznak fehérjét, vitaminokat, rostot és komplex szénhidrátokat, amelyek az egész napos energia fenntartásához szükségesek.

Nézzük, melyek a “legenergikusabb” ételeink!

  1. Barna rizs
    A barna rizs amellett, hogy komplex szénhidrát, kiváló magnéziumforrás is. Egyetlen csésze biztosítja a nők napi magnéziumszükségletének 25, a férfiaknak javasolt mennyiség 20 százalékát. Az alacsony magnéziumszint akadályozza a szervezet anyagcseréjét, ezért nagyon fontos azt pótolni a kimerítő ünnepi étkezések után.
  2. Joghurt
    A joghurtban magas a kalcium- és B-vitamin szint, valamint a magnézium. Használja a joghurtot akár a tejföl helyettesítéseként sűrítőként a levesekhez, vagy kezdje el a napját egy joghurtos gyümölcsös (áfonyás, mangós) smoothieval.
  3. Bab
    A bab magas fehérjetartalma egész nap segít stabilizálni a vércukorszintet. Magas B-vitamin szintje pedig telíti a testet energiával. A széles körben elérhető és olcsó bab egyszerű módja annak, hogy energiát adó ételeket vigyen az étrendjébe.
  4. Diófélék, mandula
    Egy maroknyi mandula egészséges és tápláló snack lehet egész nap. Ezek a magvak tápanyagban gazdag és egészséges telítetlen zsírokkal büszkélkedhetnek. Ugyanakkor a mértéket tartani kell, mert a dió is magas kalóriatartalmú.
  5. Narancs
    Ismert, hogy a narancs tele van C-vitaminnal, sok káliumot és folátot is tartalmaz. A narancs viszonylag gyorsan felszívódik, ezért próbálkozzon ebédre eper-narancs-spenót salátával pirított dióval, így elkerülheti, hogy kora délután már enervált legyen.
  6. Spenót
    A spenótot több okból is szuperételnek tekintik. A spenót kiváló vasforrás, amely segíti a fáradtság leküzdését és növeli a mentális és fizikai erőnlétet. A spenót tirozinja szintén hozzájárul az éberség javításához.
  7. Zöld tea
    A tartós energia elérése érdekében tegye le a kávét, az energiaitalokat és a cukros üdítőket, és igyon helyettük egy csésze zöld teát. Koffeint ugyan tartalmaz, de nem annyit, mint a kávé. Az egyik nagy előnye az L-teanin aminosav, amelynek bizonyítottan fokozza a mentális éberséget.
  8. Quinoa
    Sok szempontból ez a legegyszerűbb teljes kiőrlésű mag (valójában vetőmag), ami tele van fehérjével, aminosavakkal, magnéziummal, foláttal és mangánnal. Percek alatt elkészíthető, és hosszú távú energialöketet ad.
Forrás:
https://www.tasteofhome.com/collection/foods-that-give-you-energy/