Őszi immunerősítő tippek

Az ősz arról hírhedt, hogy a megfázás és az influenza szezonja. Ahogy a nappalok egyre rövidebbé válnak, hajlamosak vagyunk kissé lehangoltabbnak és fáradtabbnak érezni magunkat, mint általában. Szerencsére számos módon meg lehet akadályozni az őszi vírusokat és megfázást.

Immunerősítő tippjeink

  1. Nyugodt alvás
    A pihentető éjszakai alvás csodát tehet az egészségével. Ügyeljen arra, hogy rendszeresen aludjon, és adjon sok időt testének a pihenésre, a regenerálódásra és a fiatalodásra. Próbálja egy órával alvás előtt kikapcsolni az összes elektronikai eszközt, és állítson be magának szigorú alvási ütemtervet. Aludjon minimum 7, de inkább 8 órát naponta. Segíti az ütemezést, ha minden nap ugyanakkor fekszik le aludni és ugyanakkor kel fel reggel.
  2. Fontolja meg az influenza-elleni oltást
    Terhes nők, idős emberek és bizonyos betegségekben szenvedők ingyenesen kaphatják meg az influenza elleni védőoltást, de még ha nem is tartozik ezen kategóriák egyikébe, akkor is van lehetősége beadatni. Konzultáljon orvosával!
  3. Töltsön minél több időt szeretteivel
    Tanulmányok kimutatták, hogy a család és a barátok átölelése nagyszerű hangulatnövelő és stresszkezelő, ami viszont jótékony hatással van az immunrendszer egészségére is. A stressz az első számú bűnös az immunrendszer gyengülésében.
  4. Maradjon fitt
    A mérsékelt, de rendszeres testmozgás nagyszerű módja annak, hogy a test úgy működjön, ahogy kell; körülbelül hetente kettő-három, 30 perces kardio-edzésre és két erőnléti edzésre kell törekednie, legyen az súlyzós edzés vagy pilates vagy jóga. Nem kell túlzásba sem vinnie. A túl sok testmozgás és a nem elegendő pihenés ellentétes hatással lehet az egészségre; testének szünetre is szüksége van!
  5. Tisztító kúrák
    A gyömbér és a kurkuma kiváló fűszerek, amelyek használata mini-méregtelenítést jelenthet immunrendszerének. Mindkettő kipróbált és bevált, természetes gyógymód, amely fellendíti az immunrendszert és fenntartja az életképességét az őszi, hidegebb hónapokban.
  6. Növelje az A-vitamin bevitelét
    Az A-vitamin egy újabb csodás tápanyag az immunrendszer számára. Nagyon fontos szerepet játszik a bőr egészségének fenntartásában. A bőr az immunrendszer első védelmi vonala és az A-vitamin segít a baktériumok és vírusok ellen. Az őszi kedvenc édes burgonya, a sárgarépa és a tök nagyszerűen biztosítják az A-vitamin szükséglet nagy részét!
  7. Pre- és probiotikummal kényeztesse pocakját
    A bél- és emésztőrendszer a legfontosabb része az immunrendszernek. Mindannyiunknak szüksége van probiotikumokra, hogy az emésztőrendszerünk hatékonyan működjön, és az ezekben található jó baktériumok hozzájárulhatnak a gyulladások, valamint a megfázás és az influenza súlyosságának csökkentéséhez. Megtalálhatók probiotikus joghurtokban és erjesztett ételekben, de a hidegebb hónapokban étrendkiegészítőket is érdemes használni.

Őrizze meg egészségét ősszel is!

Forrás:
https://www.horderhealthcare.co.uk/news-healthy-living/boost-your-immune-system-for-autumn/