Fókuszban a női egészség

Nőként rengeteget aggódhatunk a mellrák, a petefészekrák vagy más súlyos „női” betegségek kapcsán. Számtalan kockázatnak ki vannak téve a hölgyek. Szerencsére az egészséges életmód a legtöbb kockázatot csökkenteni tudja.

Aggályok

Néhány nő esetében a mell egészsége áll az aggályok listájának élén. Tudni akarják, mit kell tenni, ha egy csomót találnak a mellben? Mi a legjobb módja az emlőrák kezelésének?

Mások számára az egészségügyi problémák közé tartozik a kozmetikai sebészet. Az életkor előrehaladtával a nők egészségügyi problémái valószínűleg megváltoznak.

A mell egészségének megőrzése érdekében fontolja meg, hogy rendszeresen végeztessen emlővizsgálatokat. Fontosak klinikai vizsgálatok, az ultrahang és a mammográfia is.

Ha a mellnagyobbításra vagy az emlőcsökkentésre gondol, legyen figyelemmel arra, hogy ezek sebészeti folyamatok - beleértve azt is, hogy mit várhat az eljárástól, és lehetséges szövődményekkel is számolnia kell.

Életszakaszok

A nők életszakaszai a reproduktív cikluson alapulnak, a menstruációval kezdődnek és a menopauza befejezésével végződnek.

A női életszakaszokat gyakran különleges jelek és tünetek jelzik, mint például a menstruációs görcsök, a hangulatváltozások, a hőhullámok és a súlygyarapodás. Az egészséges életmód segíthet Önnek abban, hogy a lehető legjobban érezze magát bármelyik szakaszban is van.

Tippek az egészséges életmód kialakításához

Nem minden kockázati tényezőt lehet kiiktatni, ha súlyos betegségről beszélünk, így pl. a családi kórtörténet adott az egyén számára, azonban rendszeres szűrővizsgálatokkal és egészséges életmódra való törekvéssel sokat tehet önmagáért.

  • Ne dohányozzon!
  • Táplálkozzon egészségesen!
    Egyen sok zöldséget, gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonákat, magas rosttartalmú ételeket és sovány fehérjeforrásokat, például halakat. Korlátozza a telített zsírtartalmú ételeket, valamint a hozzáadott cukrot és nátriumot.
  • Egészséges testsúly fenntartása
    A súlyfelesleg ledolgozása jelentősen csökkentheti a szívbetegség kockázatát, valamint a rák különböző típusainak kialakulási esélyeit.
  • Mozgás
    A testmozgás segíthet kontrollálni a súlyát és csökkentheti a szívbetegségek és a stroke kialakulásának kockázatát. Csökkentheti továbbá a rák bizonyos típusainak kialakulásának esélyét is. Válasszon kedvére való mozgásformát, nem kell feltétlenül sportolni, hiszen a mindennapos rendszeres séta és a tánc is kiváló lehetőség az egészség megőrzése szempontjából.
  • Minimalizálja az alkoholfogyasztást
    Ha úgy dönt, hogy alkoholt fogyaszt, legyen mértéktartó. A nők számára ez azt jelenti, hogy naponta egy italnál álljon meg. A különböző típusú rákok - köztük a mell és a máj – kialakulásának kockázata és a rendszeres és nagy mennyiségű alkohol fogyasztása között összefüggést mutattak ki.
  • A stressz kezelése
    Az állandó stressz nagy ellensége immunrendszerünknek. Törekedjen a stressz tudatos csökkentésére, kezelésére. Meditáljon, relaxáljon, sportoljon, legyen a feltöltődésre, pihenésre is ideje, szükség esetén kérjen segítséget a stressz egészséges kezelésének megtanulásához.
Forrás:
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/womens-health/basics/womens-health/hlv-20049411