Egészséges súlycsökkentés

Súlyvesztés alapja önmagában igen egyszerű: több kalóriát kell elégetni, mint amennyit felveszünk. Ennek útja már ezerféle lehet. Megteheti, hogy az étkezések kalóriabevételének csökkentésével éri ezt el és/vagy a fizikai aktivitását növeli, a kalóriavesztés mértékét is növelve. Bár ez egyszerűnek tűnik, kihívást jelenthet a gyakorlati, hatékony és fenntartható súlycsökkentési terv megvalósítása.

Nem kell egyedül nekiállnia! Beszéljen orvosával, családjával és barátaival, hogy támogassák Önt. Mielőtt belefog, kérdezze meg magától, hogy készen áll-e a szükséges életmódbeli változtatásokra. Készüljön fel azokra a helyzetekre is, amelyek eltántorítanák céljaitól. Tervezze meg, hogy fogja kezelni a holtpontokat. Ha súlya miatt egészségügyi problémái vannak, mindenképpen konzultáljon orvosával.

A sikeres fogyás kulcsa az elkötelezett diéta és a testmozgási szokások megváltoztatásában rejlik.

A diéta tervezése

Amikor fogyókúrába kezdünk, általában nem rendelkezünk pontos diétás tervvel. Ha megnézzük a magazinokat, számtalan étrendet ismerhetünk meg, de hogy számunkra (az életvitelünkre, a súlyunkra, az egészségi állapotunkra, a pénztárcánkra, a céljainkra stb.) mi a legmegfelelőbb, azt sajnos nem tudjuk meg.

Honnan tudhatja, hogy egy diétaterv megfelel-e az Ön igényeinek és életmódjának?

  • Tartalmaz-e minden főbb élelmiszercsoportból ételeket: gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű élelmiszerek, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, sovány fehérjeforrások és magvak, diófélék?
  • Tartalmaz-e olyan ételeket, amelyeket szeret, és egy életen át is szeretne enni, nem csak néhány hétig vagy hónapig?
  • Könnyen megtalálja ezeket az élelmiszereket a helyi élelmiszerboltban? Pénzügyileg meg tudja oldani, hogy ezeket megvásárolja?
  • Megfelel a diéta az életmódjának?
  • Tartalmaz-e megfelelő mennyiségű tápanyagot és kalóriát, hogy biztonságosan és hatékonyan fogyjon?
  • A terv tartalmaz-e rendszeres fizikai aktivitást?

Ha ezekre a kérdésekre a válasz nem, nézelődjön tovább. Vannak jobb étrend-tervek az Ön számára.

Forrás:
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/weight-loss/basics/weightloss-basics/hlv-20049483