Amikor az orvos közli a diagnózist, az első reakció a sokk, a hitetlenkedés, a félelem. Azonban nagyon hasznos a kezelés ideje alatt, hogy minél hamarabb térjen vissza a napi rutinjához.

Gondoljon arra, hogyan szeretné eltölteni az idejét, és ki szeretne lenni. Mi teszi boldoggá? Milyen dolgokat csinál szívesen a mindennapjaiban? Szereti a munkáját? Több időt tölteni a családdal és a barátokkal? Kirándulni, új hobbit kipróbálni? Tegye meg!

 

Próbálja tudatosan jól érezni magát!

Szürke hétköznapjaiban is szakítson időt a kedvelt hobbikra! Vagy akár tegyen valami nagyon extrémet, amit sosem mert kipróbálni! Sokszor a „nincs időm” csak egy kifogás és belefásulunk a hétköznapokba, miközben, ha lehetőséget adunk magunknak, kiderül, hogy igenis belefér a hobbi, a tánc, a kirándulás.

Ha pihenésre van szüksége, azt tegye, teremtse meg annak is a meghitt körülményeit. Nem kötelező jól éreznie magát, azonban nagyon sokat segíthet önmagának, ha megenged magának egy pozitívabb hozzállást.

 

A nevetés az egyik legjobb gyógyszer

Sok ember számára a humor az egyik módja annak, hogy megszerezzék saját érzéseik felett az irányítást. A nevetés segít pihenni. Amikor nevet, az agy olyan vegyi anyagokat bocsát ki, amelyek örömmel töltik el és lazíthatják az izmokat. Egyetlen mosoly is eredményesen harcolhat a stresszes gondolatok ellen.

  • Nézzen vicces filmeket vagy TV-műsorokat, videókat.
  • Hallgasson komédia felvételeket és podcastokat.
  • Vásároljon egy vicces asztali naptárt.
  • Olvasson humoros könyveket vagy cikkeket.

 

Fizikai tevékenységek

Minden olyan fizikai tevékenység, amelyet szeret csinálni energiával tölti fel, legyen az valamilyen mozgásforma, vagy épp a kiskert ápolása. Egy kis edzés minden nap

  • jobb közérzetet biztosít,
  • fejleszti az izomzatot, segít a szövetek, izmok megtartásában,
  • gyorsítja gyógyulását,
  • csökkenti a fáradtságot,
  • csökkenti a stresszt,
  • növeli az étvágyat,
  • csökkenti a székrekedést, segíti a jó emésztést,
  • segít megszabadulni a negatív gondolatoktól.

Ha még soha nem mozgott rendszeresen, akkor kezdje el most!

 

A meghatározott célok

Gondolja át, mit szeretne, mitől érzi jól magát és tervezzen a kezeléseken túl! Állítson fel új, meghatározott, konkrét célokat magának, ami motiválja a nehezebb napokon is. Tervezzen egy utazást, szervezzen találkozókat, tanuljon új dolgokat!

 

Forrás:
https://www.cancer.gov/about-cancer/coping/day-to-day/daily-routine