Küzdjük le együtt a kifogásokat!

A rendszeres mozgás beépítése a mindennapokba, és annak folyamatos fenntartása nem könnyű és számtalan kifogás áll a rendelkezésünkre, ha sumákolni akarunk.

Cikkünkben adunk néhány tippet a motivációhoz, ha a kifogások kisördöge megjelenne!

Vegyük sorra az akadálynak látszó kifogásokat, amelyek oly könnyen elrettentenek bennünket, ha fel kell húzni az edzőcipőt!

1. Nincs elég időm sportolni

Klasszikus kifogás. Persze a rohanó és sűrű életmód mellett valóban követel némi logisztikát, hogy eljussunk az edzésre, de erre vannak jó módszerek!

  • Sétáljon minden nap legalább 30 percet. Szálljon le hamarabb a buszról munkába menet, vagy hazafelé, használja a lépcsőt a lift helyett, vagy épp parkoljon távolabb. Ez nem kimerítő, nem izzad le és ezzel a folyamatos, rutinszerű aktivitással is sokat tehet vitalitása megőrzése érdekében.
  • Keljen fel korábban és tornázzon reggel. A hétköznapok nagyon hektikusak tudnak lenni, és az estékbe könnyebben jön be nem várt esemény. Keljen korábban és végezzen átmozgató tornát. Azon a 15 percen semmi nem fog múlni, nem kimerítő és energikusabban vetheti bele magát a napi teendőkbe azzal a jó érzéssel, hogy ma is tett már önmagáért! Legyen okos, vezesse be fokozatosan napjaiba. Kezdje heti 1 nappal, majd fokozatosan legyen eggyel több olyan hétköznap, amikor tornázik reggel.
  • A családi programot is fel lehet dobni hétvégenként, és közös programnak a kirándulást, a kerékpározást választani. Teste és lelke is meghálálja!

2. A rutinszerű edzések unalmasak

  • Természetes, hogy napról napra elfárad az ismétlődő edzések miatt, ugyanakkor nem kell mindig ugyanazt a gyakorlatsort csinálni és könnyedén változatossá is lehet tenni.
  • Több olyan tevékenységet válasszon ki, amit élvezettel csinál, és az aktuális napi kedvéhez, idejéhez, lehetőségeihez mérten sportoljon. Ha van ideje, menjen úszni, ha odakint hívogatóan süt nap, kerékpározzon, ha borongós az idő, maradjon otthon és egy dvd-ről vagy az internetről válasszon átmozgató tornát vagy jógázzon. Ne korlátozza önmagát egy-egy mozgásformára, a lényeg, hogy örömet is okozzon a sportolás.
  • Barátokkal minden könnyebb. Az edzések is. Ráadásul, ha a barátaival jár sportolni, kisebb a valószínűsége, hogy kifogást keres arra, miért maradna inkább otthon.
  • Ha már unja az edzéseket, érdeklődjön más sportcentrumok lehetőségeiről, edzésformákról, fedezze fel az új lehetőségeket.

3. Tudom, hogy nézek ki

  • Amikor túl van a fárasztó edzésen, dicsérje magát, milyen jót tett ma is a szívével, edzés előtt pedig gondoljon arra, milyen energikus lesz, ha végigküzdi ma is az edzést.
  • Kerülje el a tömeget. Ha kényelmetlenül érzi magát nagyobb tömegben, keressen olyan időpontot, amikor kevesen vannak az edzőteremben. Az interneten és dvd-n is számtalan különböző mozgásforma elérhető. Ha teheti fontolja meg, hogy beszerez-e akár otthonra is például egy szobakerékpárt vagy futópadot, sőt ilyen eszközöket akár bérelni is lehet.
  • A céljaira összpontosítson! A rendszeres sport hatékonyan segít a stressz leküzdésében, az egészsége alappillére és a hatásai jelentősen növelni fogják az önbizalmát. Elindul a pozitív spirálban, aminek az élete minden területén érezni fogja a jótékony hatásait.

4. Túl fáradt vagyok munka után

  • Nincs energiája az edzéshez? Edzés nélkül viszont nem lesz energiája. Ez egy ördögi kör. Fontos, hogy tudatosan törjön ki ebből a spirálból! Idővel a testmozgás segíthet az alvás minőségének és az energiaszintjének javításában is.
  • Legyen sport a reggeli! A reggeli torna során meghallgathatja a híreket, ha van otthon szobakerékpárja vagy futópadja, felkészülhet a napi programjaira vagy induljon hamarabb munkába és sétáljon 30 percet!
  • Használja ki az ebédidőt is! Csináljon pár nyújtógyakorlatot, mozgassa át a talpát, sétáljon egy kicsit a szabad levegőn.
  • Készüljön fel és legyen önnél mindig kényelmes és laza ruházat és sportcipő, ha utazni megy.

5. Lusta vagyok

  • Ha a puszta gondolat is elborzasztja, hogy reggelente kocogni induljon, vegye számba, hogy azért más mozgásforma is létezik.
  • Állítson fel reális elvárásokat. Ha túl magasra állítja az elérni kívánt a célt, sokkal könnyebben feladhatja a magas elvárások miatt. Kis lépésekkel haladjon előre. Ha sosem mozgott, próbálja reggelente 5 perces átmozgató tornával kezdeni a napot és fokozatosan előre lépni.
  • Tervezze meg és építse be napirendjébe a sportolást ugyanúgy, mint gyermekének iskolai feladatait, vagy munkájában a tárgyalásokat vagy egy fontos találkozót. Ha eleve beütemezi, sokkal biztosabb, hogy el is jut az edzésre.
  • Beszéljen róla, egyeztessen családjával. Ki tudja, lehet, hogy gyermekei vagy párja is szívesen csatlakoznak majd Önhöz. Kérje a támogatásukat, bátorításukat!

6. A sport nem az én világom

  • Sosem késő elkezdeni! A napi 5 perc reggeli tornát azok is nyugodtan elkezdhetik, akik teljesen inaktívak voltak korábban.
  • Ne komplikálja túl. Próbáljon ki valami egyszerű lehetőséget, például sétáljon. Menthetetlenül jön a tavasz, minden adott lesz, hogy jó érzéssel induljon neki.
  • Ha a rendszeres mozgásról van szó, nem csak a versenysport vagy az edzőtermek világa létezik. Ha szeret kertészkedni, az is kiváló stresszkezelő és aktív mozgást biztosít.
  • Ne hasonlítsa magát és az eredményeit a profi sportolókéhoz! Nekik más a motivációjuk, a lehetőségeik és legfőképpen a céljaik. Kizárólag önmagához mérje magát és legyen büszke minden aprónak tűnő eredményére is! Mert megérdemli!

7. Korábban már próbáltam és nem sikerült

  • Ne adja fel! Értékelje át, miért nem sikerült és próbálja újra, tanuljon a hibáiból. Olyan nincs, hogy nem történik semmi, mert a rendszeres mozgás csökkenti a cukorbetegség kockázatát, erősíti a szív- és érrendszert, az izomzatot, a tüdőt.
  • Figyeljen a testére! Ha fáradt, könnyebb edzést válasszon, ne terhelje túl magát.
  • Reális célokat tűzzön ki maga elé. Ne ígérje meg önmagának, hogy ezentúl minden nap 1 órát sportolni fog, úgy, hogy eddig egyáltalán nem mozgott. Kezdje 20 perces tornával először hetente 1 alkalommal, majd amikor már ez a rutin része, fokozatosan növelje a heti edzésnapok számát. Heti 3x20 perc tornával máris rengeteget tesz az egészségéért. A fokozatosság a kulcsa a hosszú távú sikereknek.
  • Ne feledje, miért gyakorol és jutalmazza meg magát, ha eléri a céljait.

8. Nem engedhetem meg magamnak az edzőterem díját

  • Sportolni nem azt jelenti, hogy rögtön egy elit edzőterembe kell tagságot váltania. A séta, kerékpározás ingyen van és az otthoni torna sem kerül egy fillérbe sem. Nem kell hozzá különleges edzőruha, vagy méregdrága bérlet. Az interneten elérhető számtalan, otthon végezhető torna, szemezgessen belőlük, biztosan talál kedvére valót.
  • Kérdezze meg szomszédjait, munkatársait, barátait volna-e kedvük önnel sétálni egyet. Tervezze meg ezeket a sétákat a lakókörnyezetében vagy a munkahely közelében, túrázzanak együtt hétvégente.
  • Válassza a lépcsőt a lift helyett. Remek kardió edzés lehet, akár beépítve az edzésébe is, sétálhat le-fel néhány kört.
  • Próbálja ki a közösségi központok kínálta lehetőségeket, klubokat. A közösségi helyeken a különféle sportolási lehetőségek kedvező áron érhetőek el.

9. Félek a sérülésektől

  • Mindig melegítsen be edzés előtt, soha ne rontson ajtóstól a házba. Az izmoknak, csontoknak be kell melegedni, és akkor bírják a terhelést. A levezetéstől, az edzés utáni nyújtó gyakorlatokról se feledkezzen meg!
  • Ha teheti, forduljon személyi edzőhöz a konditeremben, aki megmutatja, hogyan használja helyesen a gépeket, hogy ne okozzon magának sérülést, és összeállítja a céljaihoz igazodó edzéstervét is. Hasznos segítség lehet a kezdeti lépésekhez.
  • Ha korábban sérülést szenvedett, vagy betegséggel küzd, mindenképpen kérje ki orvosa véleményét a megfelelő mozgásformáról és mennyiségéről.

10. A családom nem támogatja az erőfeszítéseimet

  • Emlékeztesse családját arra, hogy ők is profitálni fognak abból, ha ön jól érzi magát.
  • Mozgás a gyerekekkel. Iratkozzon be egy szülő-gyermek sportprogramra. Vigye le gyermekeit is a terembe és sportoljanak együtt.
  • Menjenek piknikezni! Csomagoljon ebédet és vigye el családját a parkba. Sok parkban ma már szabadtéri fitneszgépek is vannak. Próbálják ki együtt!
  • Legyen vagány, hívja el barátját vagy a családját egy kis beltéri falmászásra. Különleges program lehet a család számára és alaposan átmozgat mindenkit!
  • Ha minden kötél szakad és nagy ellenállást tapasztal családja részéről, őszintén beszéljen szeretteivel. Mondja el nekik, hogy ha nem is osztják a sportolási ambícióit, tartsák tiszteletben az ön céljait.

És akkor most elő azzal a tornacipővel!

Forrás:
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/in-depth/fitness/art-20045099