Hogyan befolyásolja a közösségi média a barátságokat?

A közösségi oldalakhoz való csatlakozás segíthet a kapcsolatok létrehozásában vagy fenntartásában és a magányosság érzésének enyhítésében. A kutatások azonban azt sugallják, hogy a közösségi oldalak használata nem feltétlenül konvertálható át szorosabb, baráti kapcsolatokká. Emellett ne feledje, hogy óvatosnak kell lennie a személyes adatok megosztásakor, vagy olyan tevékenységekkel, amelyekkel csak online találkozott.

Hogyan ápolhatom a barátságaimat?

Az egészséges barátságok kialakítása és fenntartása magában foglalja, hogy van, amikor nekem kell támaszt nyújtani, van, hogy én kapom a támogatást. Fontos, hogy mindkettőnek legyen helye, szerepe, ne váljon egyoldalúvá a kapcsolat.

Nézzük, mit is tehet?

  • Legyen kedves!
    Gondoljon a barátságra úgy, mint egy érzelmi bankszámlára. A kedvesség megnyilvánulási formái, minden pozitív cseleket és a hála érzete növeli a bankbetéteket és pozitívban tartja a számláját.
  • Figyeljen!
    Általános jelenség, hogy mindenki éhezik egy kis figyelemre és sokszor a beszélgetésekben igazán oda sem figyelünk a másikra, csak azt akarjuk elérni, hogy ő hallgasson meg bennünket. Ő is erre vágyik. Kezdeményezzen, kérdezze és hallgassa is meg figyelmesen beszélgetőpartnerét. A „Hogy vagy” ne csupán egy üres frázis legyen, hallgassa meg a választ. Teremtsen szemkontaktust, fejezze ki érdeklődését, reflektáljon a hallottakra rövid megjegyzésekkel, mint például: "Ez jól hangzik." Legyen empatikus, de ne adjon tanácsot, kivéve, ha a barátai kérik.
  • Nyisson érzelmileg az önnek fontosabb emberek felé!
    A személyes érzelmek kimutatása, tapasztalatok megosztása elmélyítik a kapcsolatot.
  • Mutassa meg, hogy megbízható!
    A felelősségteljesség és megbízhatóság biztos alappillérei a barátságoknak. Tartsa meg a szavát, érkezzen időben a találkozókra, ne feledje a barátainak tett ígéreteit és mindenekelőtt őrizze meg a bizalmas információkat.
  • Engedje el a félelmeit!
    Előfordulhat, hogy mindig a legrosszabb eshetőségeket képzeli el, és ezért fél kimozdulni. Minden alkalommal, amikor elképzeli a legrosszabbat, tudatosan figyeljen arra, hogy a gondolatait átfordítsa pozitívra és inkább azon gondolkodjék, hogy milyen jó dolgokról maradna le, ha nem menne el a találkozóra, rendezvényre. A jóga és a relaxációs gyakorlatok is csökkenthetik a szorongást.

Ne feledje, hogy soha nem késő az új barátságokat építeni vagy a régieket feleleveníteni. A barátokba való befektetés és a barátságok megerősítése jobb egészséget és boldogabb életet, életvitelt jelent.

Forrás:
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/friendships/art-20044860