9 megfontolandó lehetőség

Az alternatív kezelések sokat segíthetnek a tünetek enyhítésében és kezelésében, de alkalmazásuk alapos tájékozódást igényel, mert sok kezelés haszna bizonyított, de legalább ugyanennyi veszélyes is lehet. Mindenképpen konzultáljon orvosával!

Hogyan segíthet az alternatív gyógyászat a rákos betegeknek? Ezek a kezelések és módszerek a rákot direkt módon nem gyógyítják, azonban segíthetnek könnyebben megbirkózni a rák és a kezelés okozta tünetekkel. Nagyon gyakori, hogy a betegség vagy a kezelés maga szorongást, fáradtságot, gyomorfájdalmat, hányást, hasmenést, alvási nehézségeket és megnövekedett stresszt okoznak. Ezeket lehet enyhíteni alternatív módszerekkel, amelyek így kiváló kiegészítői lehetnek az orvosi segítségnek. Beszélje meg orvosával, hogy mely módszerek működhetnek az Ön számára.

Próbálja ki!

  • Szorongásra: masszázs, meditáció, relaxációs technikák
  • Fáradtságra: masszázs, relaxációs technikák, jóga
  • Hányingerre, hányásra: akupunktúra, aromaterápia, zeneterápia
  • Fájdalomra: akupunktúra, aromaterápia, masszázs, zeneterápia
  • Álmatlanságra, alvászavarokra: relaxációs technikák, jóga
  • Stresszkezeléshez: aromaterápia, sport, masszázs, meditáció, tai chi, jóga
  1. Akupunktúra 
    Az akupunktúrás kezelés során a szakember apró tűket helyez a bőrébe meghatározott pontokon. A vizsgálatok azt mutatják, hogy az akupunktúra segíthet a kemoterápia okozta hányinger enyhítésében, valamint a fájdalom enyhítésében. Az akupunktúra nem ajánlott, ha vérhígítót szed, ezért mindenképpen konzultáljon először orvosával.
  2. Aromaterápia
    Az aromaterápiás kezelések során illatos olajokat használnak a nyugtató érzés biztosítására. Az aromaterápiás olajok alkalmazhatók a bőrbe masszírozva, vagy a fürdővízhez adva, de akár a levegőben párologtatva is. Az aromaterápia segíthet a hányinger, a fájdalom és a stressz enyhítésében. Az aromaterápia biztonságos, de a bőrére felvitt olajok allergiás reakciókat okozhatnak, ezért mindenképpen tájékozódjon a kezelés előtt. Nagy mennyiségű levendulaolaj és teafaolaj hormonszerű jellegük miatt néhány emlőrák esetében nem alkalmazható.
  3. Testmozgás
    A testmozgás segíthet a tünetek kezelésében a rákkezelés során és után. Egy könnyed edzés segíthet enyhíteni a fáradtságot és a stresszt, és segíti a nyugodt alvást. Javítja az általános erőnlétet, amely segít a betegség és a mellékhatások leküzdésében. Ha korábban nem sportolt rendszeresen, mielőtt elkezdi, kérje ki orvosa véleményét. Legyen a célja, hogy heti 2-3 alkalommal, legalább 30 percet mozogjon.
  4. Masszázs
    A masszázs során enyhül az izomfeszültség és a stressz, elősegíti a pihenést. A masszázs segíthet a fájdalom a szorongás, a fáradtság és a stressz enyhítésében is. Jelezze a masszőrnek, hogy különsen figyeljen, a sugárkezelés, a sebészeti területek és a tumoros területek közelében. Csontot érintő daganat esetén fokozott óvatossággal vehető csak igénybe és kizárólag enyhe nyomás alkalmazható.
  5. Meditáció
    A meditáció a mély koncentráció állapota, amikor elméjét egy képre, hangra összpontosítja, vagy például egy pozitív gondolatra. A meditáció segíthet a rákban szenvedőknek a szorongás és a stressz enyhítésében. Meditáljon naponta oktatóval, vagy akár egyedül is, számos vezetett meditáció található az interneten, válogasson a videómegosztókról.
  6. Zeneterápia
    A zene gyógyító ereje átjár, feltölt és segít. A zeneterápia során képzett terapeuták vezetésével egyedül vagy csoportban hallgathat zenét, énekelhet vagy játszhat hangszeren. A zeneterápia segíthet a fájdalom enyhítésében és a hányinger és a hányás szabályozásában. A zene terápia biztonságos és nem igényel zenei előképzettséget. Számos orvosi központ rendelkezik zene terapeutákkal.
  7. Relaxációs technikák
    A relaxációs technikák arra irányulnak, hogy a figyelmet az elme és az izmok megnyugtatására összpontosítsák. A relaxációs technikák magukban foglalhatnak olyan tevékenységeket, mint a vizualizációs gyakorlatok vagy a progresszív izomlazítás. A relaxációs technikák segíthetnek a szorongás és a fáradtság enyhítésében, valamint az alvászavarok esetén. A relaxációs technikák biztonságosak. Jellemzően egy terapeuta vezeti Önt ezeken a gyakorlatokon, és önállóan vagy irányított relaxációs felvételek segítségével végezheti el őket.
  8. Tai chi
    A Tai chi a testmozgás olyan formája, amely gyengéd mozgásokat és mély lélegzőgyakorlatokat foglal magában. A tai chi gyakorlása segíthet a stressz enyhítésében. Segíti a test helyes tartását és lazítását, a koordináció javítását, a koncentráció fenntartását, valamint szabad utat nyit az energiának. A tai chi lassú mozgása nem igényel nagy fizikai erőt, és a gyakorlatokat könnyen elsajátíthatja a saját képességeihez mérten. Mégis beszéljen kezelőorvosával, mielőtt elkezdi a tai chi-t. Ne csináljon semmit, ami fájdalmat okoz.
  9. Jóga
    A jóga a nyújtó gyakorlatokat a mély légzéssel kombinálva kiváló stresszcsökkentő hatással bír. A jóga során a testét különböző pózokba helyezheti, amelyek hajlítást, csavarást és nyújtást igényelnek. Segít a jó alvásban és csökkenti a fáradtságérzetet. Konzultáljon orvosával, melyik típusát lenne érdemes választania.
Forrás:
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/cancer/in-depth/cancer-treatment/art-20047246