4 tipp az újévi fogadalmak betartására, hogy az idén tényleg sikerüljön

Úgy érzi, MOST TÉNYLEG be akarja tartani az újévi fogadalmát és egyszer s mindenkorra megváltoztatja az életét? Segítünk megvalósítani tervét!

Az új év kezdete mindig izgalmat és reményt ad a változáshoz. De a kezdeti láng sajnos ritkán tart ki az év végéig. Legfeljebb egy hónapig. Talán kettőig. Vagy már másnap feladja? Tartós életmód-változtatást csak elkötelezetten lehet elérni. Tippjeinkkel ebben segítünk Önnek!

Ha az egészségi állapotán szeretne javítani, a legfontosabb szabály, hogy ne legyen szélsőséges és drasztikus a változtatás. A hosszú távú siker kulcsa az új, egészséges szokások kialakítása és fenntartása lépésről lépésre.

Felkészülés

Először azzal kell szembesülnie és tisztán látnia, milyen életvitelt folytat jelenleg. Egy füzetbe vagy akár egy ingyenes alkalmazásban jegyezze fel 2-3 héten át a napi tevékenységeit, a rájuk fordított időt és mindent, amit eszik. MINDENT, az összes kocka csokoládét és pár szem nasit is! Ez fog segíteni abban, hogy minden egészségtelen viselkedésmintát be tudjon azonosítani, mint például a késő esti nasi a tévé előtt, a vezetés közbeni evés, a testedzés hiánya, a tápanyagszegény ételek. Ez azért is fontos, mert sokan alábecsülik, hogy mennyi kalóriát fogyasztanak naponta. Igen, ez egy túlnyomórészt unalmas feladat, és amikor visszaolvassuk, ha valóban őszinték voltunk, a szembesülés sem túl kellemes. Ez kell azonban ahhoz, hogy tudjuk, mi az előttünk álló feladat és azzal már lehet érdemben mit kezdeni. Így válhat céllá az életmódváltás és nem marad az álmok szintjén.

1. Start!

Most már tudjuk, hogyan éltünk tegnap. A feladat, hogy mától beiktassunk egy új szokást. Például szervezzen meg heti egy edzésnapot. Fontos, hogy olyasmit válasszon, amit jó érzéssel tud megtenni. Ha sétálni szeret, egyik nap szálljon le pár megállóval hamarabb a buszról munkába menet, ha kondizni szeret, keressen fel egy termet, ha úszni, akkor irány az uszoda. Eldöntheti: "Ezen a héten minden reggel 10 percig tornázok." Ha a hét végén észreveszi, hogy a reggeli időszak nem megfelelő az Ön számára, próbálja este, munka után. Kísérletezzen, próbáljon ki több dolgot, amíg rá nem lel a saját edzésformájára. 1 nap. A cél, hogy rutinná és ne valamiféle kötelezettséggé váljon a heti 1 edzés. Készítsen egy edzési tervet. Legyen reálisan beilleszthető az életvitelébe! Keressen olyan mozgásformát, amit hosszú távon be tud iktatni a napi menetrendjébe! Így fogja tudni a hektikus időszakokban is fenntartani új szokását.

2. Lépésről lépésre!

Egyszerre csak egy dolgon változtasson. Gyakori, hogy nagyszerű terveket eszelünk ki, és már másnap hegyeket akarunk elmozdítani. De ehelyett, először csak pár kavicsot mozgassunk meg egyszerre. Minden apró siker az önbizalmát fogja növelni és motiválni fogja arra, hogy folytassa. Ne feledje, hogy a napi változások szokássá válnak. Ezek a szokások rutinná lesznek és végül ez a rutin lesz az új életmódja. Kérdezze meg minden reggel magától, milyen kis változásokat fog tenni ma?

Mindenki egy vagy több ponton szembesülni fog az akadályokkal. Ahelyett azonban, hogy arra összpontosítana, hogy mi nem megy jobban, gondoljon a legutóbbi eredményeire. Valószínűleg többet tesz, mint amennyit gondol róla. Ne ragadjon bele a csalódásokba! Mozgás tovább és ne feledje, hogy megváltoztathat bármit, amit Ön irányít.

3. Tervezzen hosszú távon!

Az életmódváltás maraton futás, nem 100 méteres sprint.

Az elfogyasztott élelmiszerek és a napi tevékenységeinek nyomon követése révén azonosítsa a rossz szokásokat. Döntse el, hogy melyiket szeretné először átformálni, és tegye meg azokat a lépéseket, amelyek segítenek ennek megvalósításában.

Folyamatosan – például havonta – vezessen be 1-1 új szokást. Ha januárban elkezdett mozogni, februártól alaposabban górcső alá veheti étkezési szokásait és kialakíthatja új életmódját e téren is. (Például napi 5x étkezzen, kisebb adagokban; igyon elegendő tiszta vizet, energiát adó élelmiszereket tegyen a tányérjára, lefekvés előtt 1,5 órával már ne egyen, legyen sok gyümölcs és zöldség az étrendben, kerülje a cukrozott italokat, mindig reggelizzen stb.) Az új étkezési szokásokat is fokozatosan tegye a mindennapjai részévé. Egyszerre mindig csak egyet.

4. Maradjon pozitív!

Írja le három pozitív eredményt a nap végén, például:

  • ma megittam 2,5 liter tiszta vizet
  • ma megtettem 10.000 lépést
  • ma ellenálltam a kedvenc sütimnek
Forrás:
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/4-ways-to-reach-and-maintain-new-years-resolutions/art-20270847