Rák ellen egyen brokkolit

Ez a különleges, feltűnő formájú, erőteljes ízű zöldség egyre elfogadottabb hazánkban, és mind többen fogyasztják rendszeresen. De miért is érdemes ezt a gyönyörű, zöld színű zöldséget enni?

A brokkoli káposztaféle (más néven spárgakel) a keresztesvirágúak családjába tartozik, és kb. harminc fajtája ismert. Szezonja ősszel és tél elején van.

A brokkoli könnyebben emészthető, mint a többi káposztaféle és tápanyagtartalma is igen magas. 100 g főtt brokkoliban 20-30 kcal-t, illetve 90-120 kJ energiát tartalmaz. Zsír mindössze 0,2 g, míg szénhidrát 2 g, fehérje 2-3 g, növényi rost 3-4 g van benne, a nyers zöldségben ennél valamivel több.

Ásványi anyagok közül legmagasabb arányban kálium és kalcium található benne, C-vitamint, B1-, B2-, B6-vitamint, E-vitamint, valamint magnéziumot, nátriumot, a vasat, cinket és foszfort is tartalmaz. A nyers növényben karotin is van és flavonoidokban, indolokban és izotiocianátokban is bővelkedik.

A brokkoli fontos eleme lehet a mindennapi étrendünknek, a rákos megbetegedések kialakulásának megakadályozásában lehet szerepe, a méregtelenítésében fontos enzimek működését támogatja.