Édesburgonya (batáta) – B2 és B6 vitaminban gazdag

Sweet potato

Mi is az a Batáta?

Az ázsiai és afrikai konyha alapja az édesburgonya, vagy más néven batáta. Ezzel a különleges gumóval Magyarországon még csak most ismerkedünk, bár egyre többször tálaljuk köretként húsokhoz, és egyre több receptben találjuk meg, mint alkotóelem.

Ez az érdekes formájú, színű, a sütőtök ízéhez hasonló ízű zöldség rengeteg vitamint, ásványi anyagot, rostot tartalmaz és az Országos Onkológiai Intézet is ajánlja fogyasztását.

http://www.onkol.hu/hu/content/%C3%A9desburgonya-vagyis-bat%C3%A1ta

Miért érdemes fogyasztani?

Gazdag A-vitaminban, B1, B2, B3, B5, B6, C-, valamint E-vitaminban, amelyek a daganatos betegek számára fontosak és nélkülözhetetlenek.

Hogyan lehet elkészíteni?

Nagyon sokféleképpen el lehet készíteni: főzve, sütve egyaránt finom, de akár süteményekbe, édességekbe is keverhetjük.

Recept: Pikáns brassói édesburgonyával (batátával) 2 személyre:

Hozzávalók:

2 db közepes édesburgonya
2 db csirkemellfilé
15 dkg zöldborsó (friss vagy fagyasztott)
fokhagyma ízlés szerint
1 tk kókuszzsír

bors
chili
friss petrezselyem

Elkészítés:

A megmosott, meghámozott, apró kockákra vágott batátát, sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon, 15-20 perc alatt megsütjük. Közben a húst szintén felkockázzuk, a fűszerekkel és a lereszelt fokhagymával megszórjuk, majd a a felmelegített kóskuszzsírra tesszük. Kevés vízzel felengedve, fedő alatt puhára pároljuk. Ha félig megfőtt, beletesszük a zöldborsót, végül fedő nélkül kicsit megpirítjuk. Az elkészült édesburgonyát és húst összekeverjük és frissen, melegen tálaljuk. Esetleg friss petrezselyemmel megszórhatjuk.