Ha egészség van, minden van! Előzzük meg a rákot!

ha-egeszseg-van-minden-van-elozzuk_meg-a-rakot
Ha itt a tavasz, akkor mozgásra és életmódváltásra biztatjuk az egészséges embereket is! Ahogy korábbi cikkünkben a daganatos betegeket. Az egészség megőrzésénél nem lehet semmi fontosabb, hiszen a mondás is úgy tartja: Ha egészség van, minden van! Mit kell tenni, ahhoz, hogy megőrizzük egészségünket és megelőzzük a rákot?! Lássuk!

Kezdje a mozgással
Az egyik legfontosabb, hogy aktiválja magát, azaz kezdjen el rendszeresen mozogni, hetente legalább 3-4 alkalommal 45-60 percen keresztül mozgassa át testét. Bármilyen sportot választhat, a lényeg, hogy kapcsolódjon ki, vezesse le a feszültséget, érezze jól magát mozgás közben. Máris tett egy nagy lépést az egészsége megőrzése érdekében, és még fitt is lesz.

A testzsír csökkentése is szükséges
Tudja, hogy a felnőttek átlagos BMI indexe mely értékek között optimális? 18,5-25 között. Számolja ki mennyi az Öné (BMI=testtömeg (kg)/testmagasság²). Ha ezen értékek között van, akkor törekedjen arra, hogy ezt megtartsa, amennyiben az átlagosnál magasabb, kezdje el a sportot és a diétát ma, hogy mielőbb elérje az Ön számára optimális BMI indexet, ezzel is csökkentve a rák kialakulásának esélyét.

Mellőzze a kilószaporításra alkalmas ételeket/italokat
Még egy rizikófaktor, ami a rák kialakulásához hozzájárulhat, de egy kis odafigyeléssel egyszerűen csökkenthetők az energiadús étel-ital mennyiségek a napi étkezések során. Sőt, rengeteg más egészséges élelmiszerrel lehet őket pótolni. Kutassa fel és próbálja ki őket!

Ragadozó helyett legyen nyuszi!
Egyen minél több zöldséget, gyümölcsöt. Naponta legalább ötször étkezzen kis adagokban, és legalább a fő étkezések alkalmával legyen benne zöldség, gyümölcs, ezeket teljes kiőrlésű gabonafélékkel és rostban gazdag élelmiszerekből készült ételekkel egészítse ki. Segíthet a rák megelőzésében.
A túlzott húsfogyasztás nem ajánlott. Próbáljon meg minél kevesebbet tenni a tányérjára belőle, de azért kis mennyiségben lehet halat, fehér húst fogyasztani. Pótolja tofuval például.

Inni lehet, de nem alkoholt
A rák kialakulásában a nagy mennyiségű és rendszeres alkoholfogyasztás nagy szerepet játszhat Igyon sok folyadékot (vizet), esetleg zöld teát, vagy friss zöldségekből, gyümölcsökből készült turmixokat.

Tegye le a cigit!
A rendszeres és gyakori dohányzás rengeteg tumoros betegség kialakulását okozza. Tegye le a cigarettát, mert arról leszokni még mindig könnyebb, mint egy rákos betegséget legyőzni és végigmenni egy olyan úton, ami elkerülhető lett volna dohánymentes életmód esetén.

„Sótlan élet”
Nem kell minden ételt, kóstolás nélkül sózni. Próbálja meg visszafogni a sószóró használatát, hiszen ez is befolyásolhatja a daganatos betegségek, elsősorban a máj- és gyomorrák kialakulását.

Miközben a fentiek alapján elkezdi kialakítani új életmódját, alább felsoroljuk, hogy milyen vitaminok azok, amelyek a tumoros megbetegedések elkerülésében szintén nagy szerepet játszhatnak és egyszerűen beépíthetők étrendjébe.

B-vitaminok
Kutatások szerint folsav, B₉- és B₆ vitaminok szedésével a mellrák, a petefészek- és bélrák kialakulása nagymértékben megelőzhető. Új táplálkozási szokásaiba iktassa be, például a banán, tojás, sajt fogyasztását is, mert ezek tele vannak B-vitaminokkal.

C-vitamin
A szakemberek szerint nagyon fontosak az antioxidások, így a C-vitamin fogyasztása is. Az Amerikai Egyesült Államok Nemzeti Rákkutató Intézete napi minimum 225 mg C-vitamin bevitelét ajánlja. Vízben oldódó vitaminról van szó, így nem kell félnie, hogy felhalmozódik a szervezetében, nem fog ártani.

D-vitamin
Most, hogy eljött a tavasz töltsön minél több időt a napon, hogy feltöltse szervezetét D-vitaminnal, hiszen napfény hatására képződik a bőrben, ami megakadályozhatja a leggyakoribb tumoros megbetegedések kialakulását a szervezetében. Figyeljen oda rá, és egyen gyakran tejtermékeket, halat, gabona-pelyheket és napozzon sokat (persze a napozási szabályokat betartva), de ne vigye túlzásba, mert a túlzott D-vitamin mennyiség sem tesz jót.

E-vitamin
Zsírban oldódó vitamin (antioxidáns). Védi a sejthártyát, fontos szerepe van a sejteket károsító szabadgyökök semlegesítésében, így számos betegség megelőzése köthető vele össze. Növényi olajokban, magvakban található.

Vigyázzon egészségére, őrizze meg minél tovább, mert hatalmas kincs, amit „csak” az tud, aki már átesett egy rákbetegségen!